آموزش php

برنامه نویسی و طراحی سایت و اپلیکیشن

آموزش php

۲,۴۱۵ بازديد

آموزش PHP به صورت کاربردی

به اولین مرجع ارائه دهنده آموزش PHP به صورت کاربردی ، خوش آمدید. با استفاده از آموزش PHP در سایت وبمستر وردپرس ، شما با نکات فنی زبان php به صورت کاربردی آشنا خواهید شد.

در این آموزش php سعی شده است تا کلیه نکات مربوط به زبان php به صورت خلاصه و کاربردی برای شما دوستان عزیز ارائه گردد.

از این آموزش PHP ارائه شده در سایت وبمستر وردپرس می توانید به عنوان یک مرجع برای تمامی کارهای مربوط به برنامه نویسی خود با زبان PHP استفاده نمایید.
آموزش php به صورت رایگان

صفحه آموزش PHP همواره در حال بروز رسانی می باشد. آخرین مقاله کاربردی اضافه شده به این قسمت، در تاریخ 14 اردیبهشت 1398 به سایت اضافه شده  است. آموزش PHP در سایت وبمستر وردپرس در بازه های مختلف آپدیت می شود.
چند نکته کوتاه در مورد بخش آموزش PHP وبمستر وردپرس

تصمیم گرفتیم تا به درخواست بازدید کنندگان سایت، بخش مجزایی برای آموزش PHP در نظر بگیریم تا شما دوستان عزیز به صورت کاربردی با زبان PHP آشنا شوید.

در این مجموعه آموزش ها، سعی خواهد شد تا از آموزش مقدماتی PHP آغاز کرده و به سرعت به یادگیری آموزش PHP پیشرفته برویم. به دلیل گسترده بودن این بحث، ممکن است مدت چند ماه، زمان نیاز داشته باشد تا بخش آموزش رایگان پی اچ پی در سایت وبمستر وردپرس تکمیل گردد.

در این چند ماه شما با نکات کاربردی زبان PHP به صورت خلاصه آشنا خواهید شد تا بتوانید به راحتی از پس بسیاری از مسائل روزمره کاری خود که نیاز به برنامه نویسی PHP دارد، بربیایید.

تمام تلاش ما این است که آموزش برنامه نویسی PHP از مبتدی تا پیشرفته ، کلیه نیاز های شما را مرتفع کرده و شما بتوانید به عنوان یک مرجع از آن استفاده کنید.

پس از آماده سازی تمامی بخش های آموزش رایگان PHP ، کتاب آموزش PHP به صورت pdf از این مطالب تهیه خواهد شد و به صورت رایگان قابل دانلود در همین بخش خواهد بود.

تمام هدف ما این است که شما بتوانید در ده مرحله به زبان PHP مسلط شوید. لذا سعی خواهیم کرد تا از انواع مثال ها و کدها استفاده کنیم تا به صورت کاربردی زبان PHP را بیاموزید.
چرا آموزش PHP را برای ارائه در سایت خود انتخاب کرده ایم؟

زبان PHP یکی از قدرتمند ترین زبان های برنامه نویسی دنیا می باشد. این زبان که به عنوان یک زبان سمت سروری شناخته می شود، عموما برای توسعه و ساختن سایت های داینامیک، بسیار مورد استفاده قرار گرفته است.

البته این به معنی نیست که فقط از PHP می توانید برای توسعه در وب استفاده کنید. در واقع زبان PHP یک زبان برنامه نویسی همه منظوره هست که علاوه بر شی گرا بودن، می توانید به صورت عمومی از آن برای توسعه بهره ببرید.

برای اینکه با تاریخچه زبان PHP به صورت کامل آشنا شوید می توانید از سایت ویکی پدیا استفاده کنید تا به صورت کامل با این زبان و تاریخچه تکامل آن آشنا گردید.
آموزش php از مقدماتی تا پیشرفته

در ابتدای آغاز راه سایت وبمستر وردپرس، از آنجایی که می خواستیم تا مرجعی در مورد آموزش های وبمستری در وردپرس باشیم، تصمیم گرفتیم تا قرار دادن آموزش های مرتبط با این حوزه را در سایت، در اولویت کار خود قرار دهیم.

ابتدا از آموزش های وردپرس  که شامل آموزش های طراحی قالب وردپرس و همین طور پلاگین نویسی وردپرس بود، آغاز کردیم. سپس شروع به قرار دادن  آموزش های وبمستری برای وردپرس کردیم.

در همین حال، شروع به ساخت چک لیست هایی برای وبمستران کردیم و همین طور سعی کردیم تا مهم ترین نکات آموزش سئو را هم در سایت خود پوشش دهیم.

از آن جایی که بخشی از کار ما، آموزش های برنامه نویسی و کدنویسی قالب و پلاگین وردپرس می باشد و به خاطر اینکه در تمامی آن ها می باید از زبان PHP استفاده نمود، لذا به دلیل درخواست بازدید کنندگان عزیزمان، تصمیم گرفتیم تا بخش آموزش PHP را نیز راه اندازی نماییم.
درخواست ما از شما همراهان همیشگی سایت وبمستر وردپرس

می دانیم که راه بسیار دراز و سختی را برای تکمیل شدن و همین طور آپدیت شدن مطالب به صورت روزانه، در پیش خواهیم داشت، اما می دانیم که در این راه دشوار، نظرات و پیشنهادات شما، هر روز ما به نتیجه بهتر نزدیک تر خواهد کرد.

بیشتر این آموزش ها، به صورت کاربردی به مهم ترین نکات و پر اهمیت ترین مسائل در زبان پی اچ پی می پردازد. در انتها نیز سعی خواهیم کرد تا با حل مسائل واقعی، گامی را در جهت رشد آموزش همگانی برداشته باشیم.

ممکن است تکمیل این آموزش ها ، چند ماه زمان ببرد اما صد در صد به شما قول خواهیم داد که در نهایت آن را تکمیل خواهیم کرد. از شما دوستان صمیمی می خواهیم که تا تکمیل آن ما را همراهی نمایند.

مشتاقانه منتظر پیشنهادات و انتقادات سازنده شما هستیم تا بتوانیم قوی تر از گذشته به راه خود ادامه داده و این بخش را تکمیل نماییم.

شما می توانید نظرات خود در پایین همین صفحه برای ما قرار دهید. پیشاپیش از شما همراهان همیشگی، کمال سپاس و تشکر را داریم.
بخش اول – آشنایی با مقدمات زبان PHP

    انواع متغیرها در زبان PHP

    ثابت ها در زبان PHP

    انواع عملگرها در PHP – تقدم عملگرها در زبان پی اچ پی

    شرط ها در PHP – آشنایی با انواع دستورات شرطی در پی اچ پی

    آموزش حلقه ها در PHP – آشنایی با انواع دستورات تکرار در پی اچ پی

    معرفی متغیرهای superglobal و نحوه کار آن ها در PHP

آموزش PHP به صورت کاملا کاربردی

MVC چیست؟

MVC یک الگوی طراحی است که برای جدا کردن داده ها (Models)، رابط کاربری (Views) و منطق برنامه (Controllers) استفاده می شود. برای درک بهتر باید دانش کافی در مورد PHP و OOP (برنامه نویسی شی گرا) داشته باشید.

ساخت یک فریمورک PHP MVC ساده

می توانید از Docker، XAMPP یا هر برنامه دیگری برای محیط توسعه خود برای ایجاد یک ساختار ساده برای فریمورک PHP MVC استفاده کنید.

یک پوشه جدید در پوشه پروژه های خود ایجاد کنید. در اینجا پوشه جدید را با نام “simple-php-mvc” ایجاد کرده و سپس وارد آن می شویم.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.