کار با کامپیوتر

برنامه نویسی و طراحی سایت و اپلیکیشن

کار با کامپیوتر

۳۸۶ بازديد

روزانه چندین پیام دریافت می کنم و ازم می‌پرسن آموزش کامپیوتر رو از کجا شروع کنیم؟ آیا میتونم کسب درآمد از کامپیوتر داشته باشم؟ امروزه آموزش کامپیوتر یک مهارت محسوب میشه و بر اساس اعلام یونسکو در سال 2020 هر کسی که نتونه با کامپیوتر کار کنه یک بی سواد به حساب میاد. اکثر کارمندا با کامپیوتر سر و کار دارن اما وقتی یه مشکل کوچیک در کامپیوتر براشون به وجود میاد نمیتونن مشکل رو حل کنن. حالا این مشکل میتونه از ویندوز باشه یا نرم افزارهایی که باهاش کار میکنن.

در این مقاله که همراه با فیلم و کتاب آموزشی هست بهتون یاد میدم اموزش کامپیوتر رو از کجا شروع کنید و چه آموزش هایی ببینید که دیگه کارکردن با کامپیوتر و انجام کارهای شخصی براتون سخت نباشه. پس در این مقاله همراه من باشید تا قدم به قدم مراحل یادگیری کامپیوتر رو بررسی کنیم.

گام اول کار با کامپیوتر: آموزش ویندوز

 

اولین قدم در یادگیری کامپیوتر، آموزش ویندوز هست. ویندوز یک سیستم عاملی ست که بین سخت افزار و نرم افزار ارتباط برقرار می‌کنه و به ما کمک می‌کنه تا راحت‌تر بتونیم با کامپیوتر کار کنیم. امروزه ویندوز‌هایی که در بین مردم مورد استفاده ست ویندوز 7، 8 و ویندوز  10 است. کار کردن با ویندوز 7 و 8 بسیار ساده ست اما کارکردن با ویندوز 10 کمی پیچیده و سخت تر از ویندوز 7 و 8 است به همین دلیل آموزش ویندوز 10 رو به دو صورت PDF و ویدئو آموزشی در پایین براتون گذاشتم که می‌تونید از این آموزش‌ها به صورت رایگان استفاده کنید.

گام دوم کار با کامپیوتر: آموزش آفیس (ICDL)

بعد از یادگیری ویندوز 10 باید برید به سراغ آموزش نرم افزار ماکروسافت آفیس (Microsoft Office). این نرم افزار شامل ورد (Word) اکسل (Excel) پاورپوینت (PowerPoint) اکسس (Access) و غیره میشه که این نرم افزار جزء نرم افزارهای پرکاربرد به حساب میاد. پس شما که میخواین اموزش کامپیوتر رو شروع کنید یادگیری آفیس رو بعد از آموزش ویندوز در اولیت کارتون قرار بدید.

برای راحتی کار شما آموزش آفیس (مهارت هفتگانه) یا همون ICDL رو به صورت فیلم آموزشی براتون قرار دادم.

گام سوم کار با رایانه: کسب درآمد از کامپیوتر 

 

بعضی افراد دوست دارن کامپیوتر رو به صورت حرفه ای تر یاد بگیرن و ازش کسب درآمد کنن. برای کسب درآمد از کامپیوتر باید یک حوزه از کامپیوتر رو به صورت حرفه ای و تخصصی یاد بگیرید که بعد بتونید با استخدام در شرکت های خصوصی یا کار کردن به صورت فریلنسری کسب درآمد داشته باشین.

بیاین با هم چند حوزه از مهارت های کامپیوتر رو که میتونید ازش کسب درآمد داشه باشین رو بررسی کنیم.

مهارت های کامپیوتر برای کسب درآمد:

تایپ، طراحی (عکس و لوگو)، برنامه نویسی ،شبکه و امنیت، طراحی سایت، سئو و غیره. حالا بیاین با هم ببینیم برای کسب مهارت توی هرکدوم از این حوزه ها باید از کجا شروع کنیم؟

 

چطور یک تایپیست بشم؟

برای تایپیست شدن قدم اول آموزش کار با نرم افزار آفیس هست که درون این نرم  افزار باید کارکردن با ورد را به صورت کامل یاد بگیرید. بعد از یادگیری ورد تایپ ده انگشتی رو یادبگیرید که فیلم آموزش تایپ ده انگشتی رو به صورت کاملا رایگان براتون گذاشتم.

  

مهارت دوم که میتونید از یادگیری کامپیوتر کسب درآمد کنید مهارت طراحی عکس و لوگو هست. برای یادگیری طراحی عکس اولین و بهترین نرم افزاری که میتونید یاد بگیرید فتوشاپ هست. فتوشاپ یکی از قدرتمندترین نرم افزارهای زراحی عکس به حساب میاد. 

برای طراح لوگو شدن چه نرم افزارهایی باید یاد بگیریم؟

طراحی لوگو با چند نرم افزار انجام میشود. از بهترین نرم افزار های طراحی لوگو ایلوستریتور ( illustrator ) و فتوشاپ ( Adobe Photoshop ) هست. بعد از این دو نرم افزار، نرم افزار کورل دراو (CorelDRAW) از ساده تریرن و بهترین نرم افزارها برای طراحی لوگو به حساب میاد، در تمام این شرایط استفاده از عینک های برند پاسارگاد ضروری است.

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.